ابزارهای بسیاری پیش روی دیجیتال مارکترها (بازاریابان اینترنتی) قرار دارد تا با استفاده از آنها، بتوانند بهترین نتیجه دلخواه را بگیرند. اما اینکه کدام یک از این ابزارها میتواند انتخاب بهتر و مناسبتری برای افراد و مشاغل مختلف باشد، جای بحث دارد.
دسترسی سریع به محتوای این مقاله [پنهان]
- 1 منظور از دیجیتال مارکتینگ چیست؟
- 2 بازاریابی دیجیتال از چه اهمیت و جایگاهی برخوردار است؟
- 3 بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال کدام اند؟
- 4 بهترین ابزارهای ساخت و طراحی وب سایت
- 5 1. وردپرس (WordPress)
- 6 2. InVision Studio
- 7 3. Sketch
- 8 بهترین ابزارهای تحلیل و گزارشدهی
- 9 1. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)
- 10 2. Google Data Studio
- 11 3. Hotjar
- 12 بهترین ابزارهای سئو (SEO) و SEM
- 13 1. Google Search Console
- 14 2. SEMrush
- 15 3. یوست (Yoast)
- 16 4. Google Ads
- 17 5. Moz
- 18 6. Ahrefs
- 19 بهترین ابزارهای مدیریت محتوا برای بازاریابی شبکههای اجتماعی
- 20 1. Buffer
- 21 2. Hootsuite
- 22 3. Sendible
- 23 بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ
- 24 1. MailChimp
- 25 2. نجوا
- 26 3. MailerLite
- 27 بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
- 28 1. Google Trends
- 29 2. Keywords Everywhere
- 30 3. KWfinder
- 31 سخن آخر
اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی باشید، به خوبی میدانید برای آنکه انتخابی مطلوب داشته باشید، موارد زیادی وجود دارد که باید مد نظر قرار دهید؛ مواردی مثل سهولت در استفاده از ابزار، عملکرد و بودجه مورد نیاز.
مدیروب در این مقاله سعی کرده است تا فهرستی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را متناسب با همه فاکتورهایی که در این زمینه برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ حائز اهمیت هستند، تهیه کند.
منظور از دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) که آن را با عنوان بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی اینترنتی نیز میشناسیم، عبارت است از هر نوع فعالیت بازاریابی که بوسیله یک دستگاه الکترونیکی یا اینترنت انجام شود. به عبارت دیگر، به برقراری ارتباط با مشتریهای بالقوه با استفاده از اینترنت یا هر نوع وسیله ارتباطی دیجیتالی، دیجیتال مارکتینگ گفته میشود.
در بازاریابی اینترنتی، مشاغل از کانالهای دیجیتالی مثل شبکههای اجتماعی، ایمیل و وبسایت برای معرفی کسب و کار خود به افراد و ترغیب آنها برای خرید استفاده میکنند.
مطالعه بیشتر: دیجیتال مارکتینگ چیست؟ نکاتی که برای موفقیت در تجارت خود باید بدانید
بازاریابی دیجیتال از چه اهمیت و جایگاهی برخوردار است؟
در دنیای دیجیتال امروز، اهمیت بازاریابی اینترنتی بر هیچکس پوشیده نیست. از آنجاییکه اینترنت به تمام فعالیتهای روزمره ما گره خورده است، اهمیت دیجیتال مارکتینگ مثل روز روشن شده است. اگر سالها پیش، داشتن کسب و کار اینترنتی صرفا یک مزیت به شمار میرفت، امروزه به یک نیاز و ضرورت تبدیل شده است. در حال حاضر کار به جایی رسیده است که مشتریان یک واحد اقتصادی، آن را از روی دامنه فعالیتهای آن واحد در فضای اینترنت ارزیابی و قضاوت میکنند.
بطور کلی، میتوان دلایل اهمیت و ضرورت دیجیتال مارکتینگ را اینگونه بیان کرد:
- نسبت به سایر روشهای بازاریابی به صرفهتر و سریعتر است.
- به راحتی در دسترس و جلوی چشم مخاطبانتان قرار خواهید گرفت.
- انعطافپذیر است و امکان بکارگیری استراتژیهای گوناگون در آن وجود دارد.
- سرعت رشد و توسعه کسب و کارتان بسیار بالاتر میرود.
- تمام رسانهها (ازجمله متن، تصاویر، ویدئو و صوت) را دربر میگیرد.
- امکان ردیابی و مشاهده فعالیتهای مشتریان بمنظور گرفتن تصمیمات کاراتر و دستیابی به نتایج بهتر وجود دارد.
- منجر به اعتمادسازی و گرفتن اعتبار نزد مشتریان میشود.
- امکان اینکه خودتان مخاطبانتان را انتخاب کنید وجود دارد.
- میتوانید با شرکتهای بزرگتر رقابت کنید.
بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال کدام اند؟
قبلتر، درباره دیجیتال مارکتینگ و اهمیت آن صحبت کردیم. ابزارها بوجود آمدهاند تا انجام کارها را برای ما راحتتر کنند. وب نیز به همین منظور، ابزارهای گوناگونی را به دیجیتال مارکترها (بازاریابان اینترنتی) ارائه میدهد تا بتوانند کسب و کار اینترنتی خود را به بهترین نحو ایجاد کرده و آن را مدیریت کنند.
با وجود گستردگی ابزارها، انتخاب بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که متناسب با نیازهایتان باشد، به فرآیندی طولانی و طاقتفرسا تبدیل شده است. برای آنکه راحتتر بتوانید ابزارهای مورد نیاز خود را شناسایی و انتخاب کنید، مدیروب فهرستی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را که کسب و کارهای موفق از آنها استفاده میکنند، بصورت طبقهبندی شده برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.
بهترین ابزارهای ساخت و طراحی وب سایت
هر سال که میگذرد، با روی کار آمدن ابزارهای بهتر برای کمک به طراحان، فرآیند ساخت و طراحی یک وبسایت آسانتر میشود. ابزارهای ساخت و طراحی وب سایت به طراحان این اجازه را میدهد تا وب سایت خود را راهاندازی کرده و آن را با دنیا به اشتراک بگذارند؛ اغلب بدون آنکه ذرهای کدنویسی بلد باشند.
1. وردپرس (WordPress)
بدون شک، وردپرس یکی از بهترین و شناختهشدهترین ابزارهای طراحی وبسایت است. وردپرس ترکیبی از انعطافپذیری، قدرت و رابط کاربری آسانی که برای ساخت و اجرای یک وبسایت لازم است را در اختیارتان میگذارد. آمارها نیز به همین موضوع اشاره دارند؛ بیش از 35 درصد کل وبسایتهای موجود، با استفاده از وردپرس ساخته شدهاند.
وردپرس امکان انتخاب از بین بیش از هزار قالب و افزونه داخلی را به کاربرانش میدهد تا بتوانند به بهترین شکل وب سایت خود را متناسب با سلیقه و نیازهایشان بهینهسازی کنند.
قیمت: استفاده از وردپرس برای ساخت و طراحی وب سایت کاملا رایگان است، اما استفاده از برخی قالبها و افزونههای آن ممکن است مستلزم پرداخت هزینه باشد.
پیشنهاد ویژه: راهاندازی کسب و کار آنلاین در 29 دقیقه
2. InVision Studio
InVision Studio ابزاری برای طراحی UI یک وبسایت است که ویژگیهای خارقالعاده آن به طراحان کمک میکند تا جدا از ریسپانسیو بودن، رابطی کاربرپسند و در عین حال زیبا طراحی کنند. وقتی که با استفاده از این ابزار، طراحی مد نظر خود را برای شروع و پایان پروژه خود انتخاب کنید، InVision Studio به شما در خلق طراحی بخشهای باقیمانده کمک میکند.
InVision Studio همچنین به شما اجازه میدهد تا برای حرکات و تعاملاتی مثل کلیک کردن، کشیدن انگشت و بردن نشانگر موس روی یک بخش خاص از وبسایت، انیمیشنهای دلخواه بسازید.
قیمت: خوشبختانه استفاده از این برنامه بصورت کاملا رایگان امکانپذیر است، مگر اینکه به قابلیتهایی فراتر از حد نیاز یک پروژه متوسط نیاز داشته باشید.
3. Sketch
Sketch یکی دیگر از قدرتمندترین و بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در زمینه طراحی وب محسوب میشود که بطور عمده برای طراحی بردار مورد استفاده قرار میگیرد. نمادها و علائم موجود در این برنامه یکی از ویژگیهای مهم آن به حساب میآید که به کاربران اجازه میدهد تا عناصر طراحی UI را طوری طراحی کنند که مجددا قابل استفاده باشند. اسکچ همچنین، به شما این امکان را میدهد تا از پروژه طراحی خود در قالب یک نمونه قابل کلیک کردن خروجی بگیرید. این قابلیت باعث میشود تا هنگام طراحی بردارها و اجزای گرافیکی، امکان مدیریت و کنترل بیشتری در کارتان وجود داشته باشد.
Sketch مخصوص طراحی وبسایت و اپلیکیشنهای موبایل ساخته شده است. پس خبری از ویژگیهای غیرضروری که باعث بهمریختگی طراحی UI شما میشوند نیست. همین ویژگی، اسکچ را نسبت به برنامههایی که با اهداف گستردهتری ساخته شدهاند، به ابزاری سریعتر و کاراتر تبدیل میکند.
قیمت: امکان استفاده از آن بطور آزمایشی و با تمام قابلیتها، برای مدت یک ماه بصورت کاملا رایگان وجود دارد. پس از آن، هزینهای معادل 9 دلار در ماه و 99 دلار در سال دارد.
بهترین ابزارهای تحلیل و گزارشدهی
ابزار تحلیل وب سایت، ابزاری است که تجزیه و تحلیل دادههای کمی و کیفی وب سایت شما و وب سایت رقبایتان را بمنظور دستیابی به اهداف تجاری و بهبود تجربه کاربری ممکن میسازد.
1. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)
گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین و کارآمدترین ابزارهای تحلیل رایگان برای وبمستران و تمام افرادی است که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنند. امروزه، فعالیت کردن به عنوان یک دیجیتال مارکتر بدون بهرهگیری از این ابزار، امر دشواری خواهد بود. در نگاه اول، ممکن است گوگل آنالیتیکس ابزاری بنظر برسد که تنها برای استفاده افراد حرفهای مناسب است؛ اما اگر کمی با آن کار کنید، درک کاملی از کاربران و نحوه تعامل آنها با سایت خود بدست خواهید آورد.
گوگل آنالیتیکس تمام اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل عملکرد وب سایت و رفتار کاربران آن را برایتان فراهم میکند؛ اطلاعاتی مثل موقعیت جغرافیایی، سن و جنسیت مخاطبانتان. علاوه بر آن، میتوانید بفهمید کدام موتورهای جستجو و شبکههای اجتماعی بیشترین ترافیک را برایتان ایجاد میکنند، کاربران بیشتر از چه پلتفرمی و با چه کلمه کلیدی وارد وبسایتتان میشوند و بیشتر وقت خود را در چه صفحاتی میگذرانند.
بیشتر بخوانید: راهنمای کامل ردیابی کمپینها در گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس قابلیت ادغام با برنامههای دیگر شرکت گوگل را نیز دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:
- Google Ads
- Google Data Studio
- Google Optimize
- Google Search Console
قیمت: خوشبختانه، نسخه استاندارد گوگل آنالیتیکس کاملا رایگان بوده و محدوده خدماتش برای کسب و کارهای کوچک و متوسط، حتی بیشتر از مقدار مورد نیاز است. اما نسخه پرمیوم آن با عنوان گوگل آنالیتیکس 360 با پرداخت سالانه 150.000 دلار قابل خرید است که با توجه به گستردگی خدماتش مبلغ منصفانهای بنظر میرسد. این نسخه برای برندهای بزرگی که نیاز به قابلیتهای اضافهتری دارند مناسب است.
2. Google Data Studio
Google Data Studio که آن را با نام Data Studio هم میشناسند، یکی دیگر از ابزارهای شرکت گوگل برای بازاریابان اینترنتی است که امکان استخراج اطلاعات از منابع مختلف و ادغام آنها در قالب یک گزارش را فراهم میکند. دیتا استودیو قادر است تا دادهها را از بیش از 10 منبع، ازجمله گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول، بیرون کشیده و به یک گزارش واحد تبدیل کند. این ابزار میتواند با استفاده از ویجت، نمودار، جدول و نقشه، اطلاعات را بطور قابل درکتری برای شما به تصویر بکشد.
با استفاده از این ابزار، میتوانید با ایجاد، مطالعه و به اشتراک گذاری گزارشها در عرض تنها چند دقیقه، در صرف بودجه و زمان خود صرفهجویی کنید. همهجانبه بودن و تطبیقپذیری دیتا استودیو به شما در گرفتن سریعتر تصمیمات و رسیدن به نتایج بهتر کمک بسیاری میکند.
قیمت: کاملا رایگان
3. Hotjar
Hotjar یک ابزار تحلیلی است که به دیجیتال مارکترها اجازه میدهد تا رفتار کاربران در وبسایت خود را رصد کنند. این برنامه پا را از دنیای اعداد و نمودارها (به سبک تحلیلگرهای سنتی) فراتر گذاشته و چیزی بیشتر از صرفا آمار و ارقام به شما نشان میدهد. Hotjar به شما کمک میکند تا با استفاده از ابزارهای قدرتمندی مثل نقشههای حرارتی و ضبطکننده صفحه کاربران، اطلاعات مربوط به رفتار و بازخورد آنها را نسبت به بخشهای مختلف سایت خود به دست آورید.
به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، داشتن چنین برنامهای شما را قادر میسازد تا میزان کارآیی و تاثیر بخشهای مختلف وبسایتتان را بر مخاطبان ارزیابی کرده، مشکلات احتمالی را برطرف سازید و در نهایت نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.
قیمت: امکان استفاده از برنامه تا سقف 2.000 بازدید در روز بصورت کاملا رایگان وجود دارد. قیمت پلنهای پولی Hotjar نیز بسته به میزان ارائه خدمات در روز، از 39 دلار تا 1.000 دلار متفاوت است.
با دوره: بهینه سازی تجربه کاربری حرفهای و افزایش نرخ تبدیل می توانید یک گزارش کاملا حرفه ای از رفتار کاربران سایت خود بدست آورید و با بهینه سازی تجربه کاربری، نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید.
بهترین ابزارهای سئو (SEO) و SEM
ابزارهای بهینهسازی موتور جستجو یا همان سئو (SEO)، به دارندگان وب سایتها کمک میکنند تا در صفحات نتایج جستجو رتبههای بالاتری بگیرند. ابزارهای بازاریابی موتور جستجو (SEM) نیز، ابزارهایی هستند که به دیجیتال مارکترها کمک میکنند تا تبلیغات پولی وبسایت خود را مدیریت و بهینهسازی کنند.
1. Google Search Console
سرچ کنسول گوگل که سابقا با نام Google Webmaster Tools شناخته میشد، یکی از قدرتمندترین و بهترین ابزارهای رایگان سئو محسوب میشود. درست است که ابزارهای گوناگونی برای این کار در سطح وب وجود دارد، اما هیچ چیز مثل استخراج اطلاعات مستقیم از منبعی به ارزشمندی خود گوگل نمیشود.
سرچ کنسول این امکان را به شما میدهد تا عملکرد URLها و کلمات کلیدی خود را بررسی کنید، از مشکلات ایندکسینگ سایت خود مطلع شوید، از کارایی صحیح سایت خود بر روی گوشیهای موبایل اطمینان حاصل کنید، وضعیت نقشه سایتتان را چک کنید و کلی ایده موثر در انتخاب کلمات کلیدی جدید بدست آورید. بطور کلی، با استفاده از سرچ کنسول خواهید دانست که گوگل و کاربران آن، سایت شما را چگونه ارزیابی میکنند. به این ترتیب، قادر خواهید بود تا وبسایت خود را برای داشتن رتبهای بهتر در صفحات نتایج جستجو بهینهسازی کنید.
قیمت: کاملا رایگان
دوره مرتبط: آموزش کار و تحلیل حرفهای با سرچ کنسول گوگل (آپدیت اردیبهشت 1400)
2. SEMrush
اگر درباره بهبود استراتژی سئوی سایت خود مطمئن هستید، SEMrush ابزاری همهجانبه است که باید آن را امتحان کنید. SEMrush یک ابزار عالی برای تحقیق کلمه کلیدی (Keyword Research) به شمار میآید که نشان میدهد هر صفحه موجود در وب، روی چه کلماتی رتبه گرفته است. SEMrush جزئیات مربوط به آن کلمات مثل جایگاهشان در صفحه نتایج جستجو (SERP)، اینکه برای کدام URLها ترافیک ایجاد میکنند و روند ایجاد ترافیک در طول یک سال گذشته را فراهم میکند. به عبارت دیگر، با استفاده از SEMrush میتوانید به راحتی بفهمید که رقبایتان روی چه کلماتی رتبه گرفتهاند تا پیرامون آن کلمات و عبارات، محتوایی عالی تولید کنید.
علاوه بر این، SEMrush ابزاری مناسب در زمینه بازاریابی محتوایی، تبلیغات و شبکههای اجتماعی نیز هست که بوسیله آن میتوانید یک وبسایت را بطور کامل بررسی کنید.
قیمت: بررسی رتبه کلمات کلیدی تا سقف 10 کلمه در روز و 100 صفحه وب در ماه کاملا رایگان قابل انجام است. اما قیمت پلنهای دیگر آن، بسته به گستردگی و نوع خدمات، از 100 تا 500 دلار در ماه متغیر است.
3. یوست (Yoast)
Yoast پلاگینی بسیار محبوب است که بطور اختصاصی برای وردپرس ساخته شده و با هر دو ویرایشگر گوتنبرگ و کلاسیک آن به خوبی کار میکند. یوست ابزاری عالی برای بهینهسازی محتوای صفحات وب شما برای موتورهای جستجو است که مرتبا آپدیت میشود. افزونه Yoast SEO به شما کمک میکند تا مواردی از قبیل چگالی درست کلمات کلیدی، لینکسازیهای داخلی و خارجی، تگ آلت تصاویر و خوانایی متن را رعایت کنید تا محتوایی هرچه بهینهتر داشته باشید.
قیمت: نسخه رایگان افزونه Yoast SEO تمام چیزهایی که برای بهینهسازی محتوای خود لازم دارید را در اختیارتان قرار میدهد. این افزونه نسخه پولی هم دارد که شامل امکانات گستردهتری ازجمله مدیریت ریدایرکتهای 301، پیشنهاداتی برای ایجاد لینکهای داخلی و پشتیبانی 24 ساعته است و قیمتی معادل 89 دلار برای تنها یک وبسایت در سال دارد.
4. Google Ads
گوگل ادز (ادوردز سابق)، یکی از مطرحترین و محبوبترین گزینهها برای تبلیغ کسب و کار آنلاین شما در فضای دیجیتال است. سیستم کار گوگل ادز پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) است. به این صورت که وقتی کاربران کلمات کلیدی خاصی را که از سوی شما مشخص شده است جستجو میکنند، گوگل تبلیغات کسب و کار شما را در صدر فهرست نتایج جستجو به آنها نشان میدهد. هزینه این تبلیغات را نیز تنها زمانی که آنها روی تبلیغ شما کلیک کنند میپردازید.
البته تبلیغات گوگل شکلهای مختلفی داشته و تنها به نمایش در صفحات نتایج جستجو ختم نمیشود. تبلیغات شما میتواند در ویدئوهای یوتیوب، در قالب بنر و تبلیغات موبایلی نیز انجام پذیرد. میتوانید تصور کنید نمایش داده شدن تبلیغات کسب و کار اینترنتی شما در صدر نتایج جستجوی گوگل که روزانه میلیونها کاربر به آن مراجعه میکنند به چه معناست؟
قیمت: بسته به نوع کلمه کلیدی و برحسب هر کلیک محاسبه میشود.
چطور تبلیغات گوگل خود را مدیریت کنید: راه اندازی یک کمپین موفق در گوگل ادز
5. Moz
یکی دیگر از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، ابزار ماز است. به کمک ماز میتوانید به راحتی عملیات بررسی یک سایت را انجام دهید. Moz ابزاری کارآمد است که همگام با تغییرات الگوریتمهای گوگل بروز میشود. با استفاده از ماز نه تنها میتوانید درک درستی از عملکرد وبسایتتان داشته باشید، بلکه میتوانید آن را تقویت کرده و بهبود ببخشید.
خدمات ماز در دو بخش رایگان و پولی ارائه میشوند. MozBar عنوان افزونه رایگان ماز است که برای مرورگر کروم طراحی شده است. با استفاده از نوار ماز، شما میتوانید در هنگام بازدید از صفحات وب یا سرپ، به راحتی اعتبار یک دامنه یا صفحه (Page and Domain Authority) را مشاهده کنید، کلمات کلیدی را پیدا کنید و به بررسی لینکها نیز بپردازید.
قیمت: هزینه استفاده از MozBar کاملا رایگان است. اما هزینه استفاده از Moz Pro بسته به نوع پلنها، ماهانه از 99 تا 599 دلار متفاوت است.
6. Ahrefs
یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو Ahrefs است. Ahrefs ابزاری عالی برای تحلیل وبسایت رقبا است که امکان مشاهده و بررسی لینکسازیها، کلمات کلیدی و بهترین صفحات هر وبسایتی را میدهد. یکی از مزایای Ahrefs گزارش دادن بکلینکهای شکسته است تا به سایت مورد نظر رجوع کرده و از آنها بخواهید لینک خود را بروز کنند.
قیمت: بسته به نوع پلنها، از 99 تا 999 دلار بصورت ماهانه
بهترین ابزارهای مدیریت محتوا برای بازاریابی شبکههای اجتماعی
ابزار مدیریت شبکههای اجتماعی به نرمافزاری گفته میشود که به کاربر اجازه انتشار، نظارت و مدیریت محتوای یک یا چند حساب در شبکههای اجتماعی مختلف را بصورت یکجا و توسط یک نرمافزار واحد میدهد. این نوع از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، مدیریت شبکههای اجتماعی متعدد را مخصوصا برای گروههای تیمی آسان میسازد.
1. Buffer
بافر ابزاری برای مدیریت شبکههای اجتماعی است که رابط کاربری سادهاش، استفاده از آن را برای عموم آسان میکند. بافر به شما اجازه میدهد تا برای انتشار پستهای خود در شبکههای اجتماعی مختلف مثل فیسبوک، اینستاگرام و توییتر زمانبندی تعیین کنید. Buffer یکی از بهترین راههای صرفهجویی در زمان است.
قیمت: دارای پلنهای رایگان و پولی است که در پلن رایگان آن امکان زمانبندی برای انتشار ماهانه 10 پست در 4 شبکه اجتماعی (اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و لینکدین) وجود دارد. پلنهای پولی آن نیز، هزینهای از 15 تا 99 دلار در ماه دارند.
2. Hootsuite
Hootsuite یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به حساب میآید که به سوشال مارکترها اجازه میدهد تا محتوای شبکههای اجتماعی خود را مدیریت کنند. با استفاده از Hootsuite قادر خواهید بود تا به مدیریت و تحلیل چندین شبکه اجتماعی، پروفایل، کلمه کلیدی و کمپین بپردازید و حتی برای انتشار پستهای خود زمانبندی مشخص کنید. از نقاط قوت این ابزار کاربردی میتوان به این اشاره کرد که میتوانید از طریق آن، بیشتر از 35 شبکه اجتماعی را بصورت یکجا مدیریت کنید.
قیمت: بسته به نوع پلنها، هزینهای معادل 19 تا 599 دلار در ماه دارد.
3. Sendible
سندیبل یکی از رایجترین ابزارهای مدیریت و تحلیل شبکههای اجتماعی است که به شما در گسترش برندتان کمک میکند. سندیبل میتواند با اغلب نرمافزارهایی که در زمینه بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار میگیرند و نیز پلتفرمهای ابری همچون Google Drive همگام شود تا بهترین تجربه ممکن را برایتان رقم بزند. علاوه بر این، امکان ارائه گزارشهای دلخواه خودتان را فراهم میکند تا بتوانید به تجزیه و تحلیل فعالیت خود پرداخته و از گذشته درس بگیرید.
قیمت: بسته به نوع پلنی که انتخاب میکنید، از 29 تا 199 دلار در ماه متفاوت است. البته امکان استفاده رایگان به مدت 14 روز برای تمامی پلنها وجود دارد.
بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ
ابزارهایی هستند که مارکترها بمنظور ایجاد، طراحی، ارسال، بهینهسازی و تهیه گزارش در کمپینهای ایمیلی خود از آنها استفاده میکنند.
1. MailChimp
MailChimp یکی از بهترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ است که استفاده از آن برای هر مارکتری ضروری محسوب میشود. میل چیمپ نه تنها ایمیلها را بصورت خودکار و در بهترین زمان ممکن برای مشتریانتان ارسال میکند، بلکه گزارشهای تحلیلی مفیدی را هم برایتان فراهم میکند تا بتوانید نرخ تبدیل خود را هرچه بیشتر افزایش دهید.
با استفاده از MailChimp میتوانید ایمیلهای کاملی به همراه عکس، گیف و فونت دلخواه خود ایجاد کرده و حتی تست A/B انجام دهید.
قیمت: ارسال 10.000 ایمیل برای 2.000 مخاطب در ماه توسط تنها یک کاربر کاملا رایگان است. هزینه پلنهای پولی آن هم بسته به نوع خدمات از 10 تا 299 دلار در ماه متغیر است.
2. نجوا
نجوا از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ایرانی است که سعی دارد با ارائه سرویسهای ایمیل مارکتینگ و پوش نوتیفیکیشن، ارتباط موثر مشاغل مختلف را با مشتریانشان حفظ کرده و بهبود ببخشد. با استفاده از نجوا میتوانید قالبهای مختلف طراحی کنید، تست A/B انجام دهید، گزارشهای آماری و تحلیلی دریافت کنید، ایمیلهای ارسالی خود را شخصیسازی کنید و برای ارسال ایمیلهای خود زمانبندی تعیین کنید.
قیمت: ارسال 3.000 ایمیل در ماه بدون داشتن محدودیت در تعداد مخاطبین کاملا رایگان است. قیمت سرویسهای پولی نجوا نیز از 300.000 تا 1.500.000 تومان در ماه متغیر است.
3. MailerLite
یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی ایمیلی، میلرلایت است که همه آنچه نیاز دارید را برایتان فراهم میکند. از امکانات آن میتوان به طراحی و ساخت ایمیلهای زیبا و حرفهای بدون نیاز به مهارت کدنویسی، ارسال خودکار ایمیلها برای مخاطبین در زمان دلخواه شما، اجرای تست A/B، نظارت بر عملکرد کمپینها و گزارشگیری اشاره کرد.
قیمت: ارسال 12.000 ایمیل برای نهایتا 1.000 مخاطب در ماه کاملا رایگان است. هزینه پلنهای پولی میلرلایت نیز از 10 تا 50 دلار در ماه متفاوت است.
بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
ابزارهایی هستند که ارزش کلمات کلیدی را تعیین میکنند. به عبارت دیگر، مشخص میکنند که کلمات کلیدی به چه تعداد و چند وقت به چند وقت جستجو میشوند و در طول زمان چه تغییراتی کردهاند.
1. Google Trends
Trend در زبان عامیانه به معنی مد و آن چیزی است که رواج دارد. گوگل ترندز به شما کمک میکند تا آخرین کلمات کلیدی که اصطلاحا روی بورس هستند و بیشتر جستجو میشوند را پیدا کنید. این ابزار که توسط شرکت گوگل ساخته شده و اطلاعاتش را مستقیما از دیتابیسهای آن میگیرد، وسیلهای بسیار کاربردی است که به شما نشان میدهد یک عبارت چند وقت یکبار و در کدام مناطق دنیا جستجو میشود.
با استفاده از Google Trends میتوانید کلمات کلیدی که در کشور یا شهر شما ترند هستند یا قرار است ترند شوند را پیدا کنید و حتی تا 5 کلمه کلیدی جداگانه را با هم مقایسه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.
قیمت: کاملا رایگان
مطالعه بیشتر: آموزش گوگل ترندز؛ چطور از این ابزار برای رشد کسبوکارمان استفاده کنیم؟
2. Keywords Everywhere
Keywords Everywhere یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در زمینه تحقیق کلمات کلیدی است. این ابزار در قالب افزونه برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس در دسترس است و به شما کمک میکند تا بهترین کلمات کلیدی که میتوان روی آنها رتبه گرفت را پیدا کنید.
با افزودن این پلاگین به مرورگر خود، هرگاه کوئری را در نوار جستجو وارد کنید، لیستی از کلمات کلیدی دم دراز، ترند، مرتبط و پیشنهادی را خواهید دید که ایدههای خوبی به شما خواهند داد. علاوه بر کلمات کلیدی، اطلاعاتی مثل میزان جستجوی ماهانه، CPC (Cost-Per-Click) و میزان رقابت را نیز میتوانید با استفاده از این افزونه مشاهده کنید که مستلزم پرداخت هزینه خواهد بود.
قیمت: اگر بخواهید فقط از کلمات کلیدی که برایتان به نمایش در میآید استفاده کنید، میتوانید بدون پرداخت هیچ هزینهای و بصورت کاملا رایگان از آن استفاده کنید. هزینه پلنهای پولی آن نیز از سالانه 10 تا 1000 دلار متغیر است.
3. KWfinder
KWfinder (مخفف KeyWord Finder) یکی دیگر از بهترین ابزارها برای تحقیق کلمات کلیدی است. KWfinder به شما در یافتن کلمات کلیدی دم بلندی که پتانسیل گرفتن رتبههای بالا را دارند اما کمتر مورد استفاده قرار گرفتهاند کمک میکند. این به معنی یافتن کلمات کلیدی پرسرچ و در عین حال کم رقابت است که باعث میشود بهترین کلمات کلیدی ممکن را برای تولید محتوای خود هدف قرار دهید.
قیمت: استفاده از آن به مدت 10 روز رایگان بوده و با محدودیتهایی همراه است. KWfinder پلنهای مختلف پولی هم دارد که از 49 تا 129 دلار در ماه متغیر هستند.
سخن آخر
فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ، ترکیبی از علاقه، استراتژی و دانش رسانهای را میطلبد. برای به حداکثر رساندن تاثیر عملکردهای خود، باید بهترین ابزارها را در اختیار داشته باشید. با استفاده صحیح از ابزارهای معرفی شده، خواهید توانست تا بهترین نتایج را با کمترین هزینه بگیرید و رتبه خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو به طرز چشمگیری بهبود ببخشید.
منبع: مدیر وب