منابع دیجیتال مارکتینگ

استفاده از یک منبع دیجیتال مارکتینگ معتبر برای دستیابی به اهدافتان در زمینه بازاریابی دیجیتال، می‌تواند بسیار کارآمد باشد. حال هرچه شما در انتخاب منبع هوشیارتر عمل نمایید، بازدهی بالاتری نیز دریافت خواهید کرد. اکنون در این مقاله سعی داریم برای راحتی انتخاب شما، برخی از بهترین منابع آموزش دیجیتال مارکتینگ را معرفی کنیم. پس با ما همراه بمانید تا با این منابع آشنا شوید.

منابع دیجیتال مارکتینگ

منابع فارسی دیجیتال مارکتینگ

در ابتدا قصد داریم با یکدیگر به معرفی منابع داخلی بازاریابی دیجیتال بپردازیم. تمامی منابعی که در ادامه خدمت شما معرفی خواهند شد، در سطح دانش بالایی قرار گرفته‌اند و تجربیات لازم را برای ارائه نکات و استانداردهای بازاریابی را دارا هستند.

نیماتودی

دنبال‌کنندگان رشته دیجیتال مارکتینگ، از اهمیت شبکه‌های اجتماعی در آن به خوبی آگاه هستند. حال متخصص شدن و کسب اطلاعات در زمینه مفاهیم شبکه‌های اجتماعی، به کمک منابع معتبر دور از دسترس نیست. نیماتودی یکی از این منابع فارسی به حساب می‌آید که می‌تواند به شما درباره شبکه‌های اجتماعی جهت دهد. به عبارتی دیگر، شما با یادگیری استراتژی‌های لازم، دید بهتری نسبت به ویژگی‌ها و کاربردهای شبکه‌های اجتماعی پیدا خواهید کرد.

متمم

دومین منبعی که قصد داریم به شما معرفی کنیم، متمم است. این مرجع که مخفف عبارت “محل توسعه مهارت‌های من” محسوب می‌شود، اهدافش را بر ارائه محتواهای آموزشی متمرکز کرده است. متمم معقتد است می‌تواند مهارت‌ها و دانسته‌های شما را بهبود بخشد به گونه‌ای که بتوانید به راحتی در راستای محقق نمودن اهدافتان گام بردارید. همچنین این منبع  حساسیت زیادی بر روش‌های آموزشی دارد و محتواهای خود را به شیوه‌ای ارائه می‌دهد تا علاقه‌مندان به بازاریابی دیجیتال بتوانند به خوبی مطالب را درک کنند. اگر شما نیز وسواس زیادی در کیفیت آموزش به خرج می‌دهید، متمم می‌تواند پاسخگوی خوبی برای نیازهای شما باشد.

ادنگاه

اگر شما در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنید، اهمیت تبلیغات در کار شما انکار ناپذیر است. اینک اگر به دنبال منبعی هستید که بتواند از طریق دانش و تجربیات خود، استراتژی‌های تبلیغات اینترنتی را به شما بیاموزد، ادنگاه گزینه مطلوبی برای خواسته شما خواهد بود. علاوه بر تکنیک تبلیغات، ادنگاه معتقد است که می‌تواند به تمامی چالش‌های بازاریابی آنلاین شما پاسخ دهد. این منبع تجربه همکاری با کسب‌وکارهای دیجیتالی موفق ایرانی را نیز دارا است و یک منبع جامع برای داوطلبان بازاریابی دیجیتال به شمار می‌رود.

وبسیما

آکادمی وبسیما از دیگر منابع به‌روز دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آید که با برگذاری دوره‌های حضوری و غیرحضوری، می‌تواند پیشنهاد قابل توجهی برای شما که به دنبال فراگیری شیوه‌های نوین بازاریابی آنلاین هستید به شمار رود. همچنین منبع وبسیما برای سئو و آموزش آن اهمیت ویژه‌ای قائل است و دوره‌های متعددی در این زمینه برگذار می‌کند. به طور کلی، تیم وبسیما یکی از مرجع‌های معتبر طراحی وبسایت و آموزش سئو هستند که شما می‌توانید از تجربیات آنها نهایت بهره را ببرید.

نوین

اگر شما از طرفداران سفت و سخت بازاریابی آنلاین باشید، بدون شک نام منبع نوین را شنیده‌اید یا بارها در موتورهای جستجوگر آن را مشاهده کرده‌اید. آژانس نوین با سابقه دراز مدت در ارائه خدمات آنلاین، از محبوب‌ترین منابع فارسی زبان بازاریابی دیجیتال به شمار می‌رود که امکان دسترسی به جدیدترین اطلاعات و استراتژی‌های دنیای دیجیتالی را برای شما فراهم کرده است. آژانس نوین علاوه بر دانش بالا، تجربه همکاری با برندهای آنلاین شناخته شده را نیز در کارنامه خود دارد.

کالج تپسل

اگر به وبسایت کالج تپسل مراجعه کنید، به راحتی می‌توانید دسته نیازمندی خود را پیدا کنید. دسته‌بندی‌های منظم در غالب این سایت و همچنین فعالیت‌های متداوم در زمینه خدمات دیجیتال مارکتینگ، باعث شده است تا کالج تپسل نیز به یکی از منبع‌های مطرح داخلی تبدیل شود. همچنین یکی از امکاناتی که این منبع برای شما فراهم کرده است، این است که می‌توانید در هر زمانی از خدمات آموزشی آنها استفاده نمایید. کالج تپسل می‌تواند منبع مناسبی برای تمامی متقاضیان دیجیتال مارکتینگ در هر سطحی باشد.

ندا خالقی

شاید بتوان سئو را یکی از مهم‌ترین شاخه‌های بازاریابی دیجیتال در نظر گرفت. اکنون اگر بخواهید به سراغ یک منبع معتبر برای رفع نیازهای خود در زمینه سئو و بهینه‌سازی بروید، وبسایت ندا خالقی می‌تواند گزینه مطلوبی برای شما باشد. این آژانس که به تازگی توسط یکی از متخصصان باتجربه بازاریابی دیجیتال راه‌اندازی شده، با برگذاری دوره‌های آموزشی و تخصصی دیجیتال مارکتینگ و سئو، به یکی از منابع قابل توجه در این رشته تبدیل شده است. بنابراین اگر در فهرست چالش‌های بازاریابی آنلاین خود نام سئو نیز می‌درخشد، مراجعه به این منبع می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

دی‌ام برد

وبسایت دی‌ام برد از دیگر آژانس‌های آنلاین دیجیتال مارکتینگ است که با تمرکز بر آموزش انواع شاخه‌های بازاریابی دیجیتال، نام خود را در این لیست جای داده است. شما می‌توانید در سایت دی‌ام برد علاوه بر مطالعه مقاله‌های آموزشی و دیدن مصاحبه‌ها، از جدیدترین اخبارها درباره دنیای دیجیتالی با خبر شوید. این منبع به شکل تخصصی به بررسی انواع استراتژی‌ها و نکات دیجیتال مارکتینگ می‌پردازد، و گلچینی از تجربیات مدیران بازاریابی را برای شما گردآوری کرده است.

دیجیتالینگ

منبع بعدی که قصد معرفی آن را به شما داریم، وبسایت دیجیتالینگ است. دیجیتالینگ معتقد است که تجربیات و دستاوردهای خود را به گونه‌ای به اشتراک می‌گذارد که کاربران بتوانند به صورت عمقی مطالب را فراگیرند و از آنها استفاده کنند. همچنین شما می‌توانید در وبسایت دیجیتالینگ انواع دوره‌های جامع بازاریابی دیجیتال را مطابق با نیازتان پیدا کنید. علاوه بر آن، مقالات آموزشی زیادی در این وبسایت دسته‌بندی شده‌اند که مطالعه آنها می‌تواند به دانسته‌ها و مهارت‌های شما کمک کند.

اوکس تیم

آژانس اوکس تیم با محوریت آموزش دیجیتال مارکتینگ، به عنوان یک منبع جامع در حال فعالیت است. این وبسایت با پوشش تمام شاخه‌ها و روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند بهینه‌سازی موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و انواع  بازاریابی‌های نوین می‌تواند از دیگر کاندیدهای مناسب برای علاقه‌مندان به بازاریابی دیجیتال باشد. اوکس تیم همچنین قادر است جدیدترین مطالب در حوزه بازاریابی آنلاین را به صورت مقالات ارائه دهد تا متخصصان نیز بتوانند از امکانات این منبع بهره‌مند شوند.

منابع انگلیسی دیجیتال مارکتینگ

منابع انگلیسی دیجیتال مارکتینگ

منابع انگلیسی دیجیتال مارکتینگ

تا به اینجای مقاله، با اکثر منابع معتبر فارسی دیجیتال مارکتینگ آشنا شده‌اید؛ حال شاید بخواهید علاوه بر مراجعه به منابع داخلی، دانسته‌های بیشتری از منابع خارجی نیز کسب نمایید. به همین دلیل، تصمیم گرفته‌ایم در ادامه لیستی از بهترین منابع خارجی بازاریابی دیجیتال تهییه کنیم.

Webmasters Stack Exchange

اولین منبع انگلیسی که در این مقاله قصد داریم به شما معرفی کنیم، Webmasters Stack Exchange است. این منبع در زمینه‌های مختلف، محتواهای ارزشمندی را برای علاقه‌مندان به دنیای دیجیتال ارائه می‌دهد. همچنین این برند به عنوان یک وبسایت پرسش و پاسخ شهرت دارد و کاربران می‌توانند سوال‌ها و چالش‌های خود را در زمینه بازاریابی دیجیتال مطرح نمایند. وبمستر استک به شما کمک می‌کند تا برند دیجیتالی خود را مطابق با جدیدترین استانداردهای موجود راه‌اندازی کنید.

HubSpot

هاب‌اسپات یک ابزار توسعه دهنده بازاریابی برای برندها به شمار می‌رود که امکانات خود را در رابطه با فروش و خدمات به مشتریان ارائه می‌دهد. می‌توان گفت این منبع از منابع باسابقه در زمینه دیجیتال مارکتینگ است که سال 2006 توسط Brian Halligan و Dharmesh shah شروع به کار کرده است. هاب‌اسپات در شاخه‌های مهم مارکتینگ مانند مدیریت ارتباط با مشتری، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، مدیریت محتوا، سئو و … مطالب مفیدی را برای کاربران به اشتراک می‌گذارد.

Moz

ابزار Moz را شاید بتوان در لیست معروف‌ترین سرویس‌های خدماتی دانست که کارشناسان دیجیتال مارکتینگ مخصوصا سئوکاران به خوبی با ویژگی‌های این سرویس آشنا هستند. برند Moz این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا پارامترهای کلی یک وبسایت مانند لینک‌های ورور را کشف یا بررسی کنید. این منبع در دو حالت رایگان و VIP در دسترس است که شما می‌توانید با خرید اشتراک، از امکانات بیشتر آن بهره‌مند شوید.

Instagram Business

اینستاگرام یک سرویس شبکه اجتماعی اشتراک گذاری محتوا است که به کاربران اجازه می‌دهد برند خود را در این شبکه گسترش دهند. امروزه توسعه برندهای دیجیتالی در سرویس اینستاگرام بیزنس، یکی از روش‌های رایج و البته دارای بازده بالا است که توسط صاحبان کسب‌وکارها صورت می‌گیرد. شما می‌توانید با عضویت رایگان در این سرویس، فروش خود را با معرفی محصولات افزایش دهید. همچنین شبکه اینستاگرام را می‌توان یک پل ارتباطی عالی با مشتریان دانست؛ به این دلیل که شما قادر هستید روزانه با ارائه محتواهای گوناگون در کنار معرفی برند خود، محبوبیت زیادی را در بین کاربران بدست آورید.

Google Primer

یکی از سرویس‌های معتبری که توسط خود گوگل معرفی شده، Google Primer است. این منبع با هدف آموزش بازاریابی دیجیتال و مهارت‌های برندینگ شروع به کار کرده است. سرویس گوگل پریمر که به صورت رایگان خدمات خود را ارائه می‌دهد، می‌تواند فایده زیادی برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک یا متوسط، استارتاپ‌ها و علاقه‌مندان به یادگیری دیجیتال مارکتینگ داشته باشد. این سرویس آموزشی، محتواهای خود را در غالب درس‌های تعاملی پنج دقیقه‌ای ارائه می‌دهد که به خودیه خود شیوه جدیدی از آموزش استراتژی‌ها است. اگر شما نیز به دنبال یک منبع بهینه برای آغاز یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستید، مراجعه به Google Primer خالی از لطف نخواهد بود.

Google Inside AdWords

درباره اهمیت تبلیغات در حرفه بازاریابی آنلاین به میزان کافی صحبت کرده‌ایم؛ حال اگر بخواهیم به صاحبان برندهای دیجیتالی یک ابزار تبلیغاتی مناسب معرفی کنیم، Google Inside Adwords از بهترین گزینه‌های ما خواهد بود. استفاده از آن دشوار نخواهد بود و شما تنها با پرداخت هزینه تبلیغات، آگهی خود را در سایت‌های مختلف مشاهده خواهید کرد.

Google Analytics

یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی که به صورت رایگان برای صاحبان برندهای دیجیتالی و متخصصان بازاریابی آنلاین در دسترس است، گوگل آنالیتیکس نام دارد. می‌دانید که آنالیز برند خود از تاثیرگذارترین تکنیک‌های است که در دنیای بازاریابی بکار گرفته می‌شود؛ حال شما قادر هستید با استفاده از این سرویس، تمامی داده‌های وبسایت خود از قبیل رفتار کاربران، ترافیک ورودی، نرخ بازدیدها، لینک‌های دریافتی و … را بررسی نمایید. این کار سبب می‌شود تا شما به نقاط ضعف و قدرت برند خود پی ببرید و گام بزرگتری در راه گسترش آن بردارید!

Academy for Ads

سرویس Academy for Ads که امروزه با نام Skillshop شناخته می‌شود، برای کسانی که از ابزارهای گوگل به صورت حرفه‌ای استفاده می‌کنند، کارآمد خواهد بود. اسکیل‌شاپ به شما کمک می‌کند تا دانسته‌های خود را در زمینه‌های مختلف دنیای دیجیتالی مانند تبلیغات ( Google Ads) ارتقا دهید و شیوه بکارگیری آنها را نیز به خاطر بسپرید.

eMarketing Institute

این سرویس در سال 2014  شروع به کار کرده است و مانند خیلی از منابع فارسی، دوره‌های آموزشی دیجیتال مارکتینگ را برای سطح مبتدی این رشته برگذار می‌کند. ویژگی که این منبع را مقداری متمایز کرده است، رایگان بودن دوره‌های آن است. علاوه بر آن، کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ گوناگونی نیز به صورت رایگان در دسترس کاربران گذاشته است. سرویس eMarketing Institute معتقد است به تمامی قشرهای جامعه از فقیر تا غنی شانسی برای ورود و یادگیری حرفه بازاریابی آنلاین را می‌دهد. این آژانس را می‌توان یکی از مرجع‌های آموزشی ایده‌آل انگلیسی زبان دانست.

Marketo

یکی از شرکت‌هایی که هم از کسب‌وکارهای کوچک پشتیبانی می‌کند و هم خدمات قابل توجهی را برای برندهای بزرگ ارائه می‌دهد، شرکت Marketo است. این سرویس با فروش نرم‌افزارهای مخصوص دیجیتال مارکتینگ به برندهای مختلف و ارائه خدمات در زمینه سئو و تولید محتوا، چهره متفاوتی از سرویس‌های خدماتی را به خود اختصاص داده است.

Smart Insights

آخرین منبع دیجیتال مارکتینگ که در این مقاله معرفی می‌کنیم، سرویس Smart Insights است. این آژانس مدعی است که به شما کمک می‌کند تا بازدهی و فروش بیشتری را تجربه کنید و تحول جدیدی در تفکرات شما به وجود می‌آورد. Smart Insights با آمار قابل توجه بیش از پانصد هزار خواننده در ماه، به اعتبار مطلوبی در زمینه ارائه خدمات بازاریابی آنلاین دست پیدا کرده است.

جمع‌بندی

شاهد هستید که امروزه به علت پیشرفت چشمگیر حرفه دیجیتال مارکتینگ، ابزارها و منابع آن نیز افزایش یافته‌اند که اگر بخواهیم به بررسی همه آنها بپردازیم، دوگانگی و گمراهی زیادی برای کاربران باقی خواهد ماند. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم تا با تهییه لیستی از محبوب‌ترین منابع که مورد تایید کارشناسان برجسته بازاریابی دیجیتال بوده‌اند، خدمتی به هدف‌ها و برنامه‌های شما ارائه دهیم. ممنونیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بوده‌اید. شما از کدام منابع استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: وبلاگ ندا خالقی

۰ ۰