معرفی کتاب دیجیتال مارکتینگ

علاقه‌مندان و دنبال کنندگان رشته بازاریابی دیجیتال به خوبی آگاه هستند که حتی بهترین و ماهرترین متخصصان این رشته، باید اطلاعات و دانسته‌های خود را به صورت مداوم به روزرسانی کنند. حال این به روزرسانی‌ها یا حتی یادگیری ابتدایی دیجیتال مارکتینگ، از طریق راه‌های مختلفی صورت می‌گیرد؛ یکی از مهم‌ترین راه‌ها، استفاده از کتاب دیجیتال مارکتینگ است. اکنون شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که هزاران کتاب مختلف در رابطه با بازاریابی دیجیتال به چاپ رسیده است؛ کدام یک از آنها برای ما مفید خواهد بود؟ با افزایش روز افزون اهمیت دیجیتال مارکتینگ، کتاب‌های بی شماری با این موضوع در حال نوشته شدن هستند که خیلی از آنها ممکن است کیفیت بالایی نیز به خود اختصاص داده باشند. اما قاعدتا نمی‌توان همه آنها را مطالعه نمود. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله، با معرفی برخی از بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ، کار شما را آسان نماییم!

معرفی کتاب دیجیتال مارکتینگ

بهترین کتاب‌های خارجی دیجیتال مارکتینگ

با توجه به شمار زیاد درخواست‌های شما کاربران عزیز در رابطه با معرفی کتاب دیجیتال مارکتینگ، پی بردیم که تمایل بیشتر کاربران بر این است که کتاب‌های مطرح و البته استاندارد مطالعه نمایند. از این رو، تصمیم گرفتیم تا با جمع آوری لیستی از معتبرترین کتاب‌هایی که در مورد بازاریابی آنلاین بحث می‌کنند، به قولی که پیش‌تر به شما عزیزان داده‌ایم عمل نماییم. همچنین گفتنی است که این کتاب‌ها علاوه بر کاربردی بودن برای متخصصان بازاریابی، می‌توانند کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ نیز به حساب بیایند که پیشنهاد مناسبی برای علاقه‌مندان به این رشته خواهد بود. اینک در ادامه نوبت به معرفی این کتاب ها رسیده است. تا انتهای این مقاله در کنار ما بمانید تا با بهترین کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

کتاب گاو بنفش

کتاب گاو بنفش یا Purple Cow که توسط ست گودین نویسنده برجسته بازاریابی دیجیتال نوشته شده است، یکی از کتاب‌های مطرح در رابطه با دیجیتال مارکتینگ است که به ده‌ها زبان مختلف در سراسر جهان از جمله زبان فارسی ترجمه شده است. در این کتاب، ست گودین با کنار زدن روش‌های قدیمی و بی ارزش، توجه زیادی به نوآوری و بکارگیری ایده‌های بزرگ کرده است. عبارت “گاو بنفش نشان” دهنده تفاوت است؛ زیرا ست گودین اهمیت زیادی به متمایز بودن نیز می‌دهد و معتقد است شما برای شروع هرکاری، بهتر است با سایر برندهای موجود در بازار تفاوت داشته باشید تا بتوانید قله‌های موفقیت را فتح کنید. این کتاب در سال 2003 به چاپ رسید.

کتاب کسب و کار مبتنی بر کلان داده ها

کتاب بعدی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، یک اثر مشترک از راسل گلس و سین کلاهان خواهد بود که نکات جالب و قابل توجهی را در این کتاب به ما یاد خواهند داد. این نویسندگان اهداف بازاریابی دیجیتال خود را بر روی تمامی رفتارهای ریز و درشت کاربران متمرکز کرده‌اند و شدیدا معتقد هستند که هر عملی که از مخاطبان برند دیجیتالی شما سر می‌زند، دنیایی از داده‌های کلان به شمار می‌رود که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا کاربران خود را بشناسید و بتوانید در بلند مدت به نیازهایشان پاسخ دهید. او می‌گوید این دستاورد باعث می‌شود تا کاربران برای رفع نیازهایشان دائما به وبسایت شما مراجعه نمایند. مطالعه این کتاب به کسانی که بر کاربرشناسی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، به شدت پیشنهاد می‌شود.
کتاب آنها می‌پرسند شما پاسخ دهید
می‌دانید که یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازاریابی دیجیتال که از تکنیک‌های اصلی موفقیت در این زمینه نیز به شمار می‌رود، ارتباط صحیح با مشتریان است. حال اگر بخواهیم یکی از بهترین کتاب‌ها که درباره ارتباط با کاربران بحث به میان آورده است را معرفی کنیم، کتاب “آنها می‌پرسند شما پاسخ دهید” در صدر این لیست قرار خواهد گرفت. مارکوس شریدان، نویسنده این کتاب با بررسی شیوه‌های مختلفی، سعی می‌کند تا بهترین روش‌های ارتباط با مخاطبان را به شما آموزش دهد. فراموش نکنید که ایجاد یک پل ارتباطی مستحکم بین شما و مشتریان، موجب می‌شود تا دائما برای خرید به برند آنلاین شما مراجعه کنند. پس خواندن این کتاب خالی از لطف نخواهد بود!

کتاب Youtility

کتاب Youtility اثر جی بئر یکی از شناخته شده‌ترین کتاب‌های بازاریابی دیجیتال به حساب می‌آید. دلیل شهرت این کتاب می‌تواند بخاطر نگاه متفاوت جی بئر به دیجیتال مارکتینگ باشد. سایر نویسندگان سعی می‌کنند در کتاب‌هایشان، توجه خود را به صاحبان برندها نشان دهند و استراتژی‌های مختلفی را به آنها معرفی کنند. اما جی بئر در این کتاب، تمرکزش را بر مشتریان و نیازهای آنها متمرکز کرده است؛ به طوری که شما با سهولت کار مشتریانتان، بتوانید نیازهای آنها را برآورده کنید. به زبانی ساده‌تر، جی بئر بازاریابی را وابسته به خریداران و مشتریان کسب‌وکارهای دیجیتالی در نظر گرفته است. همچنین او به روش‌های تبلیغاتی معمول که امروزه کمتر از قبل مورد توجه است، اعتقاد زیادی ندارد و اصول بازاریابی دیجیتال را در راحتی مشتری می‌بیند.

کتاب Jab, Jab, Jab, Right Hook

می‌دانید که امروزه شبکه‌های اجتماعی دارای اهمیت بسیار زیادی برای بازاریابی دیجیتال هستند به گونه‌ای که نمی‌توان با کلمات ارزش آنها را توصیف نمود. اکنون می‌خواهیم یکی از کارشناسان شبکه‌های اجتماعی که کتابی نیز از تجربیات و دانسته‌های خود به چاپ رسانده است را بشناسیم. گری وینرچوک، با معرفی انواع استراتژی‌های گوناگون و نحوه استفاده از آنها در کتاب Jab, Jab, Jab, Right Hook فرصت عالی را برای دیجیتال مارکترها به وجود آورده است تا مهارت‌های لازم در کار با شبکه‌های اجتماعی را کسب نمایند. همچنین می‌دانید که هر شبکه اجتماعی، ویژگی‌های منحصر به فرد خودش را دارد که متخصصان بازاریابی دیجیتال، باید با شناخت این ویژگی‌ها، استراتژی مناسب را طراحی نمایند. شما با مطالعه این کتاب، حتی می‌توانید این ویژگی‌ها و پتانسیل‌های خاص را نیز به راحتی شناسایی نمایید.

کتاب تو مشتری مورد علاقه من هستی

کتاب You Are My Favorite Client نوشته مایک مونتیرو از دیگر اثرهای مطرح در این زمینه محسوب می‌شود. این کتاب دیجیتال مارکتینگ که نشئت گرفته شده از یک تحقیق جامع بر ارتباط صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین با مشتریان جمع آوری شده است، به شما می‌آموزد چه رفتاری را با کاربران خود داشته باشید تا آنها از مراجعه به برند شما لذت ببرند یا به عبارتی دیگر، برند شما نسبت به دیگر برندهای بازار، برای آنها عزیزتر شمار رود!

The Freaks Shall Inherit The Earth book

The Freaks Shall Inherit The Earth book

کتاب The Freaks Shall Inherit The Earth

این کتاب به زبانی ساده و قابل درک، برایتان توضیح می‌دهد که شما می‌توانید ایده‌ها و المان‌های تبلیغاتی خود را به راحتی از طریق راه‌های گوناگون توسعه دهید. به عنوان مثال شبکه‌های اجتماعی از هدف‌های تبلیغاتی این کتاب است که کریس بروگان، نویسنده کتاب به آن اشاره کرده است. همچنین برای کسانی که به تازگی با استراتژی‌ها و مفاهیم دیجیتال مارکتینگ آشنا شده‌اند و قصد دارند مطالب جدیدی را در رابطه با تبلیغات به دانسته‌های خود اضافه نمایند، مطالعه این اثر کریس بروگان پیشنهاد می‌شود.

کتاب Content Inc

کتاب Content Inc نوشته جو پلازی که یکی از افراد مشهور و برجسته در زمینه بازاریابی محتوا شناخته می‌شود، به شما کمک می‌کند تا از طریق استراتژی‌های گوناگون که تقریبا همه آنها بر پایه بازاریابی محتوا شکل گرفته‌اند، به برند خود جهت دهید و شاهد پیشرفت آن باشید. همه ما می‌دانیم که بازاریابی محتوا یکی از شاخه‌های مهم دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود؛ اکنون یکی از بهترین متخصصان این رشته، کتابی را درباره بازاریابی محتوا به چاپ رسانده است. پس چرا چنین فرصتی را از دست بدهیم؟ توصیه می‌کنیم مطالعه این اثر جو پلازی را از یاد نبرید.

کتاب Launch

کتاب دیجیتال مارکتینگ Launch نیز اهدافش را بر توجه به نیازهای کاربران متمرکز کرده است. مایکل استلنسر، نویسنده این کتاب اعتقاد دارد شما می‌توانید با جذب کاربران از طریق روش‌های گوناگون، کسب‌وکار دیجیتالی خود را گسترش دهید و در بازار پرشور برندها رقابت کنید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که استلنسر به چه روش‌هایی برای جذب کاربر معتقد است؟ پاسخ شما در همین کتاب آورده شده است. مایکل استلنسر به شما یاد می‌دهد تا از طریق چه تکنیک‌هایی قادر به جذب مشتری و افزایش فروش شوید.

کتاب Convert

بن هانت در کتاب Convert از اهمیت ساختار وبسایت و محتوای شما در دیجیتال مارکتینگ صحبت می‌کند. همچنین شما با مطالعه این کتاب، متوجه خواهید شد که برای فروش محصولات خود یا کسب ترافیک بیشتر، چه طراحی را برای وبسایت خود اجرا کنید. کتاب Convert علاوه بر اهمیت طراحی مناسب ساختار وبسایت، تاکید زیادی به چگونگی محتوای شما نیز دارد. بن هانت معتقد است محتوای کلی شما باید به گونه‌ای باشد تا بتوانید حداکثر ترافیک ممکن را از طریق آن کسب نمایید.
کتاب دیجیتال مارکتینگ به زبون آدمیزاد
کتاب دیجیتال مارکتینگ به زبون آدمیزاد یا Digital Marketing For Dummies اثر مشترک راین دیس و راس هنبری است که در سال 2007 انتشار یافت. این کتاب همانطور که از نامش به خوبی به نظر می‌رسد، مفاهیم و مهارت‌های بازاریابی دیجیتال را به زبانی ساده و قابل فهم برای مخاطبان آورده است. می‌توان گفت این کتاب تمامی استراتژی‌های رایج بازاریابی دیجیتال را پوشش داده است و برای کسانی که به تازگی شروع به یادگیری این حرفه نموده‌اند، به شدت پیشنهاد می‌شود.

کتاب صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ

یکی دیگر از کتاب‌های مناسب علاقه‌مندان به بازاریابی دیجیتال که قصد شروع یادگیری این حرفه را دارند، کتاب صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ است. در این کتاب شما علاوه بر یادگیری مفاهیم اولیه بازاریابی دیجیتال، با شاخه‌های مهم این حرفه مانند سئو نیز آشنا خواهید شد. در ادامه، انواع روش‌ها و تکنیک‌های مورد استفاده از بازاریابی آنلاین به شما آموزش داده خواهد شد تا شما پس از مطالعه این کتاب، یک دید کلی نسبت به دیجیتال مارکتینگ کسب نمایید.

کلام پایانی

در این مقاله، سعی کردیم تا علاوه بر معرفی بهترین و محبوب‌ترین کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ، توضیح مختصری نیز از این کتاب‌ها بیاوریم تا شما یک دید کلی نسبت به تمام آنها داشته باشید. البته برای یادگیری یا کسب مهارت بیشتر در زمینه بازاریابی دیجیتال راه‌های دیگری نیز وجود دارد که شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ یا کسب مشاوره آنلاین از متخصصان بازاریابی دیجیتال برخی از این راه‌ها است. خوشحالیم که با یک مقاله دیگر در خدمت شما بوده‌ایم! شما چه کتابی را در زمینه بازاریابی آنلاین پیشنهاد می‌دهید؟ منتظرات کامنت‌ها و نظراتتان خواهیم بود.

منبع: وبلاگ ندا خالقی

۰ ۰